ZAVEZANI
ČLOVEKU
IN PLANETU

LETNO POROČILO

Zavarovalne skupine Sava in Save Re, d.d.

2024

Marko Jazbec, predsednik uprave

Spoštovani delničarji,
poslovni partnerji
in zaposleni,

strategija Zavarovalne skupine Sava, osnovana na nadzorovani organski rasti, odgovornem prevzemanju tveganj in ohranjanju ambiciozne dobičkonosnosti, je tudi v letu 2024 obrodila sadove. Naklonjene so nam bile tudi makroekonomske razmere, saj se je gospodarska rast nadaljevala na vseh trgih, kjer je skupina prisotna, inflacija se je umirila, pozitivna pa so bila tudi gibanja na finančnih trgih. Naravne nesreče so zaradi spremenjenih podnebnih razmer postale naša stalnica, kar terja ustrezno prilagajanje zavarovalnic po vsem svetu, novim razmeram pa se prilagaja tudi naša skupina.

Donosnost lastniškega
kapitala v višini 13,6 % smo
glede na leto prej povečali za
več kot četrtino.

V preteklem letu smo dosegli izjemne rezultate, saj smo presegli milijardo evrov obsega poslovanja in ustvarili rekordnih 87,8 milijona evrov dobička po obdavčitvi. Obseg poslovanja smo povečali pri vseh glavnih odsekih, najbolj pa na domačem slovenskem trgu, kjer smo povečali tudi skupni tržni delež premoženjskih in življenjskih zavarovanj za 1,1 odstotne točke na 31,2 odstotka. Poleg visoke rasti zavarovalnih prihodkov sta na dobiček pozitivno vplivala tudi ugodnejše škodno dogajanje in stalna skrb za izboljševanje stroškovne učinkovitosti skupine. Donosnost lastniškega kapitala v višini 13,6 odstotka smo glede na leto prej povečali za več kot četrtino. Uspešnost poslovanja skupine se odraža tudi v visoki rasti vrednosti delnice Save Re, ki je v letu 2024 pridobila kar 42,9 odstotka in s tem poleg izplačane dividende dodatno prispevala k povečevanju vrednosti za naše delničarje.

V letu 2024 smo nadaljevali izpolnjevanje strateških ciljev, osredotočenih na naše stranke, digitalizacijo komunikacije ter razvoj in nadgradnjo produktov in procesov, pri čemer smo se uspešno prilagajali tržnim spremembam in potrebam naših strank. Vzpostavili smo sistematično spremljanje zadovoljstva strank, ki temelji na rednem zbiranju povratnih informacij in upravljanju izvedbe izboljšav na podlagi ugotovljenih rezultatov. S ciljem izboljšanja storilnosti in stroškovne učinkovitosti smo nadaljevali avtomatizacijo procesov, širjenje nabora spletnih produktov in uvajanje novih tehnoloških rešitev, vključno z novo mobilno aplikacijo in digitalno poslovalnico. Z uporabo naprednih tehnologij strojnega učenja in umetne inteligence smo optimizirali procese reševanja škod. Krepitev sodelovanja z bankami pa je predstavljala enega pomembnejših segmentov pri širjenju naših prodajnih kanalov. Tudi v odseku pozavarovanje smo načrtno sledili eni naših najpomembnejših strateških usmeritev, ki narekuje primerno razpršitev pozavarovalnega portfelja, tako geografsko kakor znotraj posameznih trgov, zavarovalnih vrst in oblik pozavarovalnega kritja. Pri upravljanju premoženja sta nam rekordna višina čistih vplačil v investicijske sklade in rast vrednosti sredstev v upravljanju omogočili, da smo ohranili svoj položaj v ključnih prodajnih kanalih.

Ogljični odtis na
zaposlenega v obsegih
1 in 2 smo v tem
strateškem obdobju
znižali za 21,8 %, delež
ESG-naložb pa smo
za 8,7 o. t. povečali na
23,6 %.

Tudi na področju trajnosti smo nadaljevali začrtane strateške smernice. Ogljični odtis na zaposlenega v obsegih 1 in 2 smo v tem strateškem obdobju znižali za 21,8 odstotka, delež ESG-naložb pa smo za 8,7 odstotne točke povečali na 23,6 odstotka.

Še naprej smo razvijali trajnostno usmerjene produkte in podpirali globalne cilje trajnostnega razvoja. Prek družbeno odgovornih projektov in sponzorstev smo krepili pozitivne vplive na potrošnike in skupnost ter gradili trajnostno naravnano kulturo. Odgovornost in zavzetost smo z vključevanjem v prostovoljske aktivnosti in druge trajnostne pobude spodbujali tudi med zaposlenimi. Pomemben mejnik v pristopu do trajnostnega razvoja v letu 2024 je predstavljal prehod na nove ESRS-standarde poročanja z analizo dvojne pomembnosti. To prepoznavamo kot priložnost za še preglednejše in celovitejše spremljanje trajnostnih vplivov.

Priznanje našemu uspešnemu poslovanju je podelila tudi bonitetna agencija S&P Global Ratings, ki je Savi Re konec leta 2024 izboljšala srednjeročno napoved iz stabilne v pozitivno. Kot razlog je agencija v svoji objavi izpostavila strateško usmerjenost v doseganje dobrih zavarovalnih rezultatov in visoko kapitalsko moč skupine. Po njihovem mnenju je Sava Re v dobrem položaju, da tudi v naslednjih dveh letih nadaljuje dobre poslovne rezultate, kakovostno sklepanje zavarovanj ter dobičkonosno rast na domačem in tujih trgih ob ohranjanju močne kapitaliziranosti.

Po uspešno zaključenem letu se želim ob tej priložnosti iskreno zahvaliti našim strankam, poslovnim partnerjem in delničarjem, še posebej pa našim zaposlenim, ki so s svojo strokovnostjo, zavzetostjo in inovativnostjo omogočili, da Zavarovalna skupina Sava ostaja ena vodilnih zavarovalniških skupin v regiji. Brez njihovega truda in predanosti ne bi dosegli teh rezultatov.

Naši cilji za prihodnje leto ostajajo ambiciozni. Še naprej bomo krepili našo prisotnost na ključnih trgih, nadaljevali digitalno preobrazbo in razvijali produkte, ki odgovarjajo na spreminjajoče se potrebe strank. Z odgovornim upravljanjem tveganj in osredotočenostjo na dolgoročno stabilnost bomo ustvarjali vrednost za delničarje, stranke in družbo. Z dobrimi odnosi, ki temeljijo na zaupanju, lahko skupaj sežemo še višje.

Marko Jazbec

Marko Jazbec
predsednik uprave Save Re, d.d.